سنگ نما | سنگ لاشه | سنگ ورقه اي
نوشته شده توسط : مریم متدین

حالا كه با نقش و اهميت حياتي سنگ نماي ساختماني آشنا شديد، نوبت به آن رسيده است كه درباره ويژگي هاي يك سنگ نماي خوب صحبت كنيم و به شما بگوييم كه بهترين سنگ نما بايستي داراي چه ويژگي هايي باشد.

امروزه و با گسترش فرهنگ شهرنشيني و ساخت و ساز فراوان برج ها و ساختمان هاي بلندمرتبه در كوچه ها و خيابان هاي شهرها، اكثريت مطلق مردم در ساختمان هاي آپارتماني و عمدتا با عمر كمتر از ۲۰ سال مستقر شده اند.

يكي از مهم ترين ويژگي هاي يك ساختمان يا آپارتمان امروزي، سنگ نمايي است كه در ظاهر آن ساختمان به كار رفته است.

سنگ نما براي يك ساختمان ويلايي، آپارتماني يا برج مسكوني در نقش يك لايه ظاهري و مستحكم ايفاي نقش مي كند و از مهم ترين كاربردهاي آن عبارتست از:

سنگ نما به ظاهر ساختمان نمايي زيبا مي بخشد

شست و شو سنگ نما از جنس گرانيت، مرمر و شيت بايد به صورت متناوب با مواد تميزكننده رقيق انجام گيرد. براي جلوگيري از كدر شدن سنگ مرمر حداقل بايد يك بار درسال سطح آن را شست و شو داد. براي شست وشو ميتوان از واترجت يا كارواش خانگي استفاده كرد.

سنگ نما مانع نفوذ رطوبت و آلودگي به قسمت هاي داخلي ساختمان مي شود.

سنگ نما محافظ ساختمان در برابر باران هاي اسيدي است.

و بالاخره روي قيمت ساختمان بسيار موثر است.

حالا كه با نقش و اهميت حياتي سنگ نماي ساختماني آشنا شديد، نوبت به آن رسيده است كه درباره ويژگي هاي يك سنگ نماي خوب صحبت كنيم و به شما بگوييم كه بهترين سنگ نما بايستي داراي چه ويژگي هايي باشد.

يكي ديگر از ويژگي هايي كه برخي معماران و مهندسان ساختماني از آن غافل هستند،‌ انتخاب سنگ نماي ساختمان متناسب با شرايط اقليمي و محيطي ساختمان است.

براي مثال چنانچه يك ساختمان در مناطق سردسير و كوهپايه اي قرار گرفته باشد، بايستي براي پيشگيري از يخ زدگي سنگ و آسيب وارد شدن به سنگ نما، از سنگ هايي با تخلخل اندك استفاده كرد.

انوع سنگ نما در سنگ جعفري قابل تهيه است. شست وشو سنگ نما نكات مرتبط خود را دارد و اين نكات در سنگ هاي مختلف متفاوت است.

براي شستن هر نوع سنگي بهتر است از آب استفاده شود. در سنگ گرانيت ميتوان براي شست و شو از برس مويي غير فلزي و يا محلولي رقيق استفاده كرد. در سنگ مرمر نيز از محلول شوينده رقيق بدون استفاده از برس استفاده مي شود.


در صورت استفاده از محلول هاي شوينده براي تميز كردن بايد دستورالعمل مخصوص آن را رعايت كرد. همچنين محلول را بايد روي بخشي از سنگ تست كرد. براي مثال محلول اگر اسيدي باشد با سنگ هايي كه آهك دارند واكنش مي دهند.
از مصرف شوينده هاي اسيدي و قليايي، از جمله اسيدكلريدريك، محلول آمونيوم و سود سوزآور خودداري كنيد.





:: برچسب‌ها: سنگ نما , سنگ لاشه , سنگ ورقه اي ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: